10 kwietnia, 2022
Google Search Console (do maja 2015 r. znany jako Google Webmaster Tools) to jedno z najpopularniejszych bezpłatnych narzędzi SEO do analizy Twojej witryny. Google Search Console zapewnia wgląd w to, jak ludzie wchodzą w interakcję z Twoją witryną.
Google Search Console (w skrócie GSC) ma prosty interfejs i pozwala znaleźć informacje, które pozwolą lepiej zrozumieć działanie Twojej witryny. W ten sposób możesz zdecydować, w jaki sposób możesz je ulepszyć.
Dane z Google Analytics mogą być przesyłane do Google Search Console w celu wzbogacenia danych.
Ponadto można skonfigurować alerty, aby otrzymywać powiadomienia o niewiarygodnych linkach zwrotnych lub złośliwym oprogramowaniu.
Google Search Console to zbiór narzędzi i raportów, których webmasterzy (i każdy, kto faktycznie prowadzi witrynę internetową) mogą używać do monitorowania, zarządzania i ulepszania swoich witryn. Jest to bezpłatna usługa internetowa firmy Google, która udostępnia informacje o Twojej witrynie i osobach, które ją odwiedzają.
Korzystanie z Google Search Console (i dostarczanych przez nią danych) może znacznie ułatwić optymalizację witryny.
Konsola Google Search Console jest szczególnie przydatna dla optymalizatorów wyszukiwarek i webmasterów, którzy zajmują się witryną internetową. Ponieważ jest to najbardziej bezpośrednia brama do Google i jego tytułowej wyszukiwarki, daje możliwośćoptymalizacja wyszukiwarki. Szybko dodawaj nowe strony do indeksu Google i naprawiaj błędy, z którymi Google ma problemy podczas sprawdzania strony.
Dzięki temu praktycznemu narzędziu internetowemu operatorzy witryn mogą określić, w jaki sposób Google analizuje ich własną stronę główną: Możesz również skorzystać z Google Search Console, aby uzyskać odpowiedzi na ważne pytania:
Te informacje są szczególnie cenne dla każdego webmastera. Oferują one solidną podstawę do ulepszania własnej strony internetowej i zajmowania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania
.
Na pierwszy rzut oka Google Analytics i Google Search Console oferują podobne funkcje. Oba zapewniają narzędzia zwiększające sukces strony w rankingach Google. Istnieją jednak istotne różnice między dwoma bezpłatnymi narzędziami marketingowymi Google.
Google Analytics | Konsola wyszukiwania Google | |
---|---|---|
Funkcje | Koncentracja na kliknięciach i wyświetleniach Przegląd statystyk ruchu Rozpoznawanie trendów Dostarczanie danych demograficznych Prezentacja w przystępnej formie |
Skoncentruj się na przeszukiwaniu, rankingowaniu i indeksowaniu Sugestie dotyczące ulepszeń Identyfikacja problemów Dostęp do API |
Jakie dane mogę odzyskać? | Liczba odwiedzających Współczynnik odrzuceń Czas trwania sesji Pozyskiwanie informacji demograficznych : w jaki sposób odwiedzający trafiają na moją witrynę? Prędkość ładowania (zwięzłe przedstawienie) |
Wydajność wyszukiwarki Google: współczynnik klikalności, zapytania Kluczowe elementy sieci: szybkość ładowania, interaktywność, indeksowanie stabilności wizualnej i błędy indeksowania linków zwrotnych, błędy w kodzie Dane dotyczące przydatności do urządzeń mobilnych |
Dla kogo przeznaczona jest usługa? |
Webmaster, SEO Manager, Marketing Manager Łatwy do zrozumienia – nawet dla początkujących SEO |
Webmasterzy, menedżerowie SEO, programiści Dokładniejszy wgląd – także dla zaawansowanych użytkowników |
Google Analytics i Google Search Console można również dobrze ze sobą łączyć . Jeśli zauważysz niewytłumaczalny spadek liczby odwiedzających w Google Analytics, warto zajrzeć do Google Search Console.
Tam pozycja „ Ulepszenia” oferuje sposoby identyfikacji problemów i dotarcia do ich sedna samodzielnie lub z pomocą programisty.
Google Search Console łączy wiele zalet :
Konsola Google Search Console zapewnia użytkownikom wiele informacji o ich witrynie. W ten sposób operatorzy witryn mogą szybko znaleźć i naprawić błędy. Szczególnie cenne są raporty dotyczące przyjazności mobilnej własnej strony internetowej: od tego dziś zależy w dużej mierze SEO.
Regularne przeglądanie danych dostarczanych przez Google Search Console powinno być częścią rutyny każdego webmastera lub eksperta SEO. W ten sposób treść może być zoptymalizowana, a błędy naprawione w odpowiednim czasie.
Copyright © 2011 - 2022 DoSieci.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.