Co to jest Google Search Console? - New DOSieci

10 kwietnia, 2022

Google Search Console (do maja 2015 r. znany jako Google Webmaster Tools) to jedno z najpopularniejszych bezpłatnych narzędzi SEO do analizy Twojej witryny. Google Search Console zapewnia wgląd w to, jak ludzie wchodzą w interakcję z Twoją witryną.

Dlaczego powinienem używać Google Search Console?

Google Search Console (w skrócie GSC) ma prosty interfejs i pozwala znaleźć informacje, które pozwolą lepiej zrozumieć działanie Twojej witryny. W ten sposób możesz zdecydować, w jaki sposób możesz je ulepszyć.

Dane z Google Analytics mogą być przesyłane do Google Search Console w celu wzbogacenia danych.

Ponadto można skonfigurować alerty, aby otrzymywać powiadomienia o niewiarygodnych linkach zwrotnych lub złośliwym oprogramowaniu.

Co to jest Google Search Console?

Google Search Console to zbiór narzędzi i raportów, których webmasterzy (i każdy, kto faktycznie prowadzi witrynę internetową) mogą używać do monitorowania, zarządzania i ulepszania swoich witryn. Jest to bezpłatna usługa internetowa firmy Google, która udostępnia informacje o Twojej witrynie i osobach, które ją odwiedzają.

Korzystanie z Google Search Console (i dostarczanych przez nią danych) może znacznie ułatwić optymalizację witryny.

Konsola Google Search Console jest szczególnie przydatna dla optymalizatorów wyszukiwarek i webmasterów, którzy zajmują się witryną internetową. Ponieważ jest to najbardziej bezpośrednia brama do Google i jego tytułowej wyszukiwarki, daje możliwośćoptymalizacja wyszukiwarki. Szybko dodawaj nowe strony do indeksu Google i naprawiaj błędy, z którymi Google ma problemy podczas sprawdzania strony.

 

Dlaczego powinienem używać Google Search Console?

Dzięki temu praktycznemu narzędziu internetowemu operatorzy witryn mogą określić, w jaki sposób Google analizuje ich własną stronę główną: Możesz również skorzystać z Google Search Console, aby uzyskać odpowiedzi na ważne pytania:

  • Które słowa kluczowe są klikane?
  • Jak pozycjonują się słowa kluczowe ?
  • Które podstrony domeny uzyskują ile kliknięć?
  • Czy na stronie są błędy lub złośliwe oprogramowanie ?
  • Czy wszystkie strony znajdują się w indeksie Google ?
  • Czy system zarządzania treścią jest aktualny?
  • Które strony prowadzą do serwisu z jego podstronami ( linki zwrotne )?
  • Czy wszystkie strony można używać na urządzeniach mobilnych ?

Te informacje są szczególnie cenne dla każdego webmastera. Oferują one solidną podstawę do ulepszania własnej strony internetowej i zajmowania wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania
.

Jaka jest różnica między Google Search Console a Google Analytics?

Na pierwszy rzut oka Google Analytics i Google Search Console oferują podobne funkcje. Oba zapewniają narzędzia zwiększające sukces strony w rankingach Google. Istnieją jednak istotne różnice między dwoma bezpłatnymi narzędziami marketingowymi Google.

Google Analytics Konsola wyszukiwania Google
Funkcje Koncentracja na kliknięciach i wyświetleniach
Przegląd statystyk ruchu Rozpoznawanie trendów
Dostarczanie danych demograficznych
Prezentacja w przystępnej formie
Skoncentruj się na przeszukiwaniu, rankingowaniu i indeksowaniu
Sugestie dotyczące ulepszeń
Identyfikacja problemów 
Dostęp do API
Jakie dane mogę odzyskać? Liczba odwiedzających
Współczynnik odrzuceń Czas trwania
sesji Pozyskiwanie
informacji demograficznych
: w jaki sposób odwiedzający trafiają na moją witrynę?
Prędkość ładowania (zwięzłe przedstawienie) 
Wydajność wyszukiwarki Google: współczynnik klikalności,
zapytania
Kluczowe elementy sieci: szybkość ładowania, interaktywność,
indeksowanie stabilności wizualnej i
błędy indeksowania linków zwrotnych, błędy w kodzie
Dane dotyczące przydatności do urządzeń mobilnych
Dla kogo
przeznaczona jest usługa?
Webmaster, SEO Manager, Marketing Manager
Łatwy do zrozumienia – nawet dla początkujących SEO 
Webmasterzy, menedżerowie SEO, programiści
Dokładniejszy wgląd – także dla zaawansowanych użytkowników 

Google Analytics i Google Search Console można również dobrze ze sobą łączyć . Jeśli zauważysz niewytłumaczalny spadek liczby odwiedzających w Google Analytics, warto zajrzeć do Google Search Console.

Tam pozycja „ Ulepszenia” oferuje sposoby identyfikacji problemów i dotarcia do ich sedna samodzielnie lub z pomocą programisty.

Czy muszę używać Google Search Console, aby lepiej pozycjonować się w Google?

Google Search Console łączy wiele zalet :

  • darmo
  • pochodzi od samego Google 
  • duży zakres funkcji
  • daje kompleksowy przegląd indeksowania
  • pokazuje błędy indeksowania 
  • dostarcza informacji na wyświetlaczu mobilnym 
  • pomaga z konkretnymi sugestiami dotyczącymi ulepszeń
  • Treść można wykluczyć z indeksowania
  • oferuje dalsze możliwości dla programistów (API)

Konsola Google Search Console zapewnia użytkownikom wiele informacji o ich witrynie. W ten sposób operatorzy witryn mogą szybko znaleźć i naprawić błędy. Szczególnie cenne są raporty dotyczące przyjazności mobilnej własnej strony internetowej: od tego dziś zależy w dużej mierze SEO.

Regularne przeglądanie danych dostarczanych przez Google Search Console powinno być częścią rutyny każdego webmastera lub eksperta SEO. W ten sposób treść może być zoptymalizowana, a błędy naprawione w odpowiednim czasie.