Czy warto prowadzić bloga firmowego? - New DOSieci

11 kwietnia, 2022

Blogowanie stało się dziś taktyką marketingową, która korzystając z treści buduje silną pozycję marki w sieci Internet. Blog realizuje strategię content marketingu, tj. marketingu treści poprzez dystrybucję informacji poszukiwanych przez użytkowników. W odróżnieniu od samych produktów i usług oferowanych w sklepach internetowych i witrynach firmowych, blog odpowiada na realne potrzeby użytkowników.

Potraktuj bloga jako wartość dodaną do Twoich produktów i usług. Możesz zyskać na tym znacznie więcej niż będzie Cię kosztowało prowadzenie takiej witryny.

Zwróć uwagę, że blogowanie to dziś najczęściej odpowiadanie na różnie postawione pytania. Te pytania są niczym innym jak pytaniami stawianymi przez użytkowników sieci. Większość firm decydując się na prowadzenie bloga firmowego, rozszerza zakres informacji o swoich produktach i usługach, opowiadając o nich w sposób nieszablonowy.

Blog firmowy umożliwia wyrażenie się firmy w sposób, w jaki nie mogła by tego zrobić bezpośrednio na stronie ofertowej. Tam gdzie kluczowe jest przekazać parametry oferowanego produktu oraz typowe treści marketingowe, pobudzające do zakupu.

Trochę statystyk zebranych przez serwis openvine.com:

  • 61% amerykańskich konsumentów dokonało zakupu na podstawie posta na blogu.
  • 37% marketerów uważa, że ​​blogi są najważniejszą metodą content marketingu.
  • Firmy blogujące korzystają z 97% więcej linków przychodzących niż konkurenci bez blogów.
  • Witryny z blogami mają o 434% więcej zaindeksowanych stron niż witryny bez blogów.
  • 94% osób, które udostępniają posty, robi to, ponieważ uważa, że ​​będzie to pomocne dla innych.
  • Firmy B2B prowadzące blogi otrzymują 67% więcej potencjalnych klientów niż te bez nich.

To nie są puste statystyki a realne wyniki, które możesz sprawdzić samemu. Odwiedź witryny internetowe dużych firm, sklepów i sam przekonaj się, że oni blogują. Odwiedź ich profile w social media i sprawdź, jakie publikacje są udostępniane. Zaskoczony?

Prowadzenie bloga firmowego umożliwia pójście krok dalej, udzielanie odpowiedzi na często pojawiające się pytania, pokazywanie klientom firmy jak mogą używać produktów, czym są, jakie dają korzyści oraz czy są warte zainteresowania. Statystyki pokazują że znaczna większość firm, które zdecydowały się rozszerzyć strony internetowego o bloga, czerpie z tego kilkukrotnie wyższy ruch i sprzedaż. Właśnie za sprawą publikowanych treści, które rozwiewają wątpliwości klientów a jednocześnie skutecznie zachęcają ich do zakupu. Jak? Dobre blogowanie na stronie firmowej to nie publikowanie treści typowo marketingowych, a treści prawdziwych, takich jakie odpowiadają potrzebom użytkowników. Blogowanie ogólnie powinno być prowadzone pod użytkowników, a więc publikowane treści na blogu muszą być zawierać to, co czytelnicy chcą przeczytać. Mogą one przy tym realizować koncepcję sprzedaży produktów, ale im będą bardziej wiarygodne, tym wzbudzą większe zainteresowanie i zaufanie.

Prowadzenie bloga może więc nie tylko zwiększyć ruch na stronie internetowej, przyciągnąć klientów, ale też budować wiarygodność marki w sieci.

Przykłady blogów można mnożyć w nieskończoność

Dla wielu administratorów i działów marketingu blog stanowi także mocne narzędzie do pozycjonowania. Już kilkanaście artykułów na blogu, może skutecznie podbić naszą pozycję w Google za sprawą setek nowych słów kluczowych, które od tej pory będą pracowały na naszą pozycję w rankingu wyszukiwarek. Jeśli publikowane treści będą stanowiły część strategii content marketingu, korzyści będą znacznie większe i długofalowe. W odróżnieniu od jednorazowych reklam, które koncentrują się na sprzedaży tu i teraz – dopóki są one wyświetlane.

Jak uruchomić Bloga WordPress w 15 minut ?

Przykładów tego w jaki sposób firmy wykorzystują blogi do umacniania swojej pozycji jest bardzo wiele. Sklepy RTV AGD korzystają z blogów aby recenzować swoje produkty, tworzyć artykuły tematyczne lub rozwiązywać problemy – tj. odpowiadać na często zadawane przez klientów pytania. W efekcie szukając rozwiązania problemu z pękniętym ekranem, trafimy nie na stronę samego produktu jakim jest nowy wyświetlacz, a np. wpis na blogu jednego z większych sklepów internetowych, z którego dowiemy się nie tylko jaki produkt kupić, ale także jak wymienić ten wyświetlacz samemu.

W ten sposób sklep oferując dodatkową wiedzę, sprzedaje produkt, a klient ma zaufanie do marki, bo ta rozwiązała cały jego problem od początku do końca.

Ośrodki wypoczynkowe to zazwyczaj proste strony internetowe zawierające ofertę, galerię, cennik i formularz kontaktowy. Czy taka witryna internetowa może się sama pozycjonować w sieci? Nie wygląda to dobrze, a do tego duża konkurencja powoduje, ze wyświetlanie reklam może być kosztowne. Dlaczego więc nie skorzystać z potencjału bloga. Istnieje szereg tematów, które możesz poruszyć na blogu: jak spakować się na wakacje, jakie jeziora odwiedzić, jak wędkować, jak rozbić namiot, ile kosztuje ubezpieczenie podróży. Co udzielenie odpowiedzi na te pytania może nam dać w kontekście pozycjonowania? Treść. Treść, która odpowiada na zapytania nowych grup klientów, generuje nowe słowa kluczowe, a ostatecznie podnosi naszą pozycję w Google. Tym bardziej, że każdy z opublikowanych wpisów na blogu, może prezentować ofertę naszego ośrodka wypoczynkowego.

Tak obecnie działa internet i tak działa Google. Google lubi aktualizacje treści, Google lubi treść i chętnie “promuje” witryny, które potrafią zadbać o potrzeby użytkowników. Dlatego właśnie kolejne filmy planują w tym roku rozszerzyć swoje strony internetowe o bloga, aby dołączyć do wyścigu o pierwsze miejsce w Google.

Nie tylko proste słowa kluczowe

Niech nie zwiedzie Cię myśl, że użytkownicy używają tylko podstawowych słów kluczowych. Jak wykazują statystyki, praktycznie normą staje się już wpisywanie w Google rozbudowanych fraz kluczowych a nawet całych zdań/pytań. Silnik Google potrafi sobie z tym poradzić, ale aby udzielić użytkownikowi najlepszej odpowiedzi (wskazać najbardziej trafne wyniki wyszukiwania) potrzebuje treści jakie właściciele firm powinni dostarczyć.

Masz więc dużą szansę uzyskać najwyższe wyniki w Google a jedyne co powinieneś zrobić to uruchomić bloga.

Blogi stanowią też idealną treść do użycia w social media. Masz fanpage? Jakie treści publikujesz na Facebooku? Kolejne zdjęcia swoich produktów z dopiskiem: Jak Ci mija poniedziałek? Istnieje znacznie większa szansa, że Twoi czytelnicy chętniej udostępnią na swoich profilach post w którym poruszasz, np. temat 5 najlepszych kierunków podróży w tym roku. Blog dostarcza świetnych treści do udostępniania w social media, które będą krążyły między kolejnymi użytkownikami.

Podsumowanie

Blog dla firmy to ogromny potencjał, potencjał opierający się na strategii content marketingu tj. marketingu treści. Treść, która pracuje na nasz wizerunek, zaufanie oraz przyciąga potencjalnych klientów, nowych użytkowników, aktywnych użytkowników Internetu szukających odpowiedzi na konkretnie postawione pytania. Blog stanowi znakomite źródło treści dla social media, pozwala zwiększyć zainteresowanie odbiorców oraz dotrzeć do ich znajomych poprzez udostępnienia. Blog internetowy to treść, a ta składa się z setek słów kluczowych, które pracują na Twoją pozycję w Google. No i w końcu blogowanie to dostarczanie świeżych treści.

Załóż bloga firmowego i zacznij od udzielenia odpowiedzi na powtarzające się pytania. Zobacz, co może zainteresować Twoich odbiorców i opowiedz im o tym. Umiejętnie prezentuj swoją ofertę produktów i usług, jako rozwiązanie opisywanych na blogu problemów.