Jak utworzyć automatyczną odpowiedź w Gmailu? - New DOSieci

11 kwietnia, 2022

Ustawienia automatycznej odpowiedzi w poczcie Gmail pozwolą Ci zachować dobry kontakt z kontrahentami. Asystent nieobecności czy też automatyczne odpowiedzi nie tylko spełniają swoją rolę podczas urlopu, ale także w codziennym użytkowaniu.

Poczta Gmail oferuje możliwość ustawienia tzw. autorespondera czyli mechanizmu automatycznego odpowiadania na wiadomości e-mail. Wprawdzie mechanizm ten jest bardzo prosty i sprowadza się do możliwości zaprogramowania tylko jednej odpowiedzi dla wszystkich, to możesz zaprogramować go tak, aby był maksymalnie użyteczny.

Powinieneś dodatkowo wiedzieć, że poczta Gmail wysyła automatyczną odpowiedź na wiadomości przychodzące nie częściej niż co 4 dni jeśli otrzymana poczta pochodzi od jednego nadawcy. Unikniesz spamowania. Dodatkowo możesz zaznaczyć opcję odpowiedzi tylko do kontaktów z Twojej książki adresowej. To bardzo wygodne i bezpieczne. Po co wszyscy mają wiedzieć, że spędzasz urlop poza domem.

Jak utworzyć automatyczną odpowiedź w Gmailu?

Zaloguj się do poczty Gmail, a następnie przejdź do ustawień konta:

  1. Przejdź do Ustawień konta Gmail klikając Koło zębate > Ustawienia.

  2. W sekcji Ogólne odszukaj na samym dole opcje Wiadomość o nieobecności Gmail. Domyślnie jest ona wyłączona.
  3. Włącz ją klikając Wiadomość o nieobecności włączona.

Konfiguracja automatycznej odpowiedzi Gmail jest bardzo prosta:

  • Włącz odpowiedzi. Domyślnie ustawi się dzisiejsza data, to oznacza że po zapisaniu zmian autoresponder będzie dział od razu. Zmień datę uruchomienia, autoresponder włączy się o godzinie 00:00
  • Ustawienie daty zakończenia jest opcjonalne. Po prostu ustaw dzień kiedy autoresponder ma przestać działać lub nie ustawiaj jej, wtedy musisz pamiętać aby wyłączyć automatyczne odpowiedzi ręcznie.
  • Nadaj temat i treść wiadomości, możesz korzystać z edytora i HTML,
  • Zaznacz wyślij odpowiedź tylko do osób z mojej listy kontaktowej – to bardzo wygodne, np. jeśli chcesz powiadomić tylko znajomych. Nie każdy musi wiedzieć, że Cię nie ma.

Pamiętaj, że możesz autorespondera używać nawet wtedy gdy korzystasz z poczty na co dzień. Ustaw wiadomość z podziękowaniem za przesłanie poczty lub np. informacją, że teraz masz dużo pracy i odpowiedź wysyłasz z opóźnieniem.