14 kwietnia, 2022
Treść jest czynnikiem sukcesu, jeśli można ją znaleźć w sieci WWW. Jednak użytkownicy powinni nie tylko Cię znaleźć, powinni być przekonani o Twojej marce na dłuższą metę i związać się z Tobą. Tutaj w grę wchodzi treść. Ponieważ dzięki wysokiej jakości treściom możesz wzmocnić swój wizerunek i kształtować go na dłuższą metę. Użytkownik postrzega Cię poprzez zawartość strony internetowej . Treść to potężne narzędzie do kształtowania Twojego wizerunku. Treść występuje w różnych formach:
Więc nigdy nie zapominaj: jeśli nie zajmujesz się produkcją treści, zaniedbujesz swój wizerunek. Wiele z nich często dostarcza tylko najbardziej potrzebne treści na swojej stronie internetowej i tym samym traci możliwość kontrolowania, ulepszania, a nawet budowania wizerunku swojej marki. Postrzeganie marki działa inaczej online niż offline. Użytkownik nie musi odwiedzać Twojej witryny, śledzić Cię ani zapisywać się do Twojego newslettera. Będzie jednak bardzo szczęśliwy, jeśli będzie mógł identyfikować się z Twoim wizerunkiem. Aby mieć na to trwały wpływ, niezbędne są różne sposoby kontaktu z Tobą. To zawiera:
W tym artykule:
Twoja witryna internetowa to cyfrowe okno sklepu, które wizualizuje użytkownikom Twoją obecność w Internecie. Należą do nich na przykład:
W tym kontekście zawartość informacyjna Twojej witryny jest jeszcze bardziej wartościowa dla użytkownika. Dostarcza informacji na określony temat. I to nie byle jakie informacje, ale konkretnie te, których użytkownicy szukają i których chcą. Bo zwłaszcza przy pierwszym kontakcie nie powinien się nudzić ani zostawiać z pytaniami. Treści informacyjne mają więc jeden cel: chcą zaspokoić potrzeby użytkowników 1:1. Dzięki temu treści nigdy nie są tworzone arbitralnie, ale zawsze skupiają się na zainteresowaniach i potrzebach użytkowników. Dlatego konieczne jest, aby zająć się i przeanalizować potrzeby swoich użytkowników. Dopiero wtedy tworzysz odpowiednią treść.
Jakie są zalety treści informacyjnych? Idealnie, sprawiają, że użytkownik czuje się pozytywnie o Twojej marce, ponieważ dostarczasz sensownych i przekonujących informacji, których szuka. W ten sposób przedstawiasz się mu jako ekspert, godne zaufania źródło informacji i osoba kontaktowa w przypadku konkretnych pytań. W każdym razie zalety te przeważają nad wykonanymi badaniami i analizami. A co ważniejsze, ma natychmiastowy pozytywny wpływ na Twój wizerunek. Ponieważ użytkownicy nie powinni przypadkowo wchodzić na Twoją witrynę przez wyszukiwarkę, powinni chcieć Cię odwiedzić, ponieważ znają Twoją wartość dodaną.
W tym kontekście najważniejsze jest to, że treści informacyjne nie mają (powierzchownej lub oczywistej) motywacji sprzedażowej! Reklama jest więc tematem tabu, ponieważ użytkownik zawsze ją kwestionuje. Zamiast tego pokaż, że znasz problemy i potrzeby swojej grupy docelowej, że je rozumiesz i potrafisz się z nimi wczuć. To pokazuje użytkownikowi, że nie oczekujesz niczego w zamian za to, co oferujesz.
Dzięki tym treściom informacyjnym prezentujesz się jako ekspert w swojej dziedzinie.Obsługujesz wiele pytań i problemów użytkowników, np. zapytań wyszukiwania. To nie tylko zwiększa szansę na dobrą pozycję w wyszukiwarkach, ale także łatwiej Cię znajdzie. Ponadto pokazujesz swoją wiedzę, zwiększasz swoją wiarygodność i zaufanie do siebie. Staje się to jeszcze bardziej widoczne, gdy użytkownicy nie tylko uzyskują dostęp do witryny za pośrednictwem wyszukiwarki. W najlepszym przypadku przechodzą bezpośrednio do Twojej witryny. Ponieważ wiedzą, że stawiasz na wysokiej jakości treści.
Ta zawartość bohatera wiąże się z wyższymi, ale tylko jednorazowymi kosztami produkcji. Ale jeśli zrobisz to dobrze, możesz z tego korzystać przez długi czas. Jeśli treść jest powyżej średniej, inni o tym zgłoszą. Jest godny połączenia. W najlepszym przypadku zwiększa to nie tylko zasięg i uwagę dla treści bohatera, ale także ruch. Dlatego liczy się Twoja treść, ale także strona docelowa, na której można uzyskać do niej dostęp. Powinno to być również warte linku. Dzięki niemu udowadniasz również, że znasz potrzeby i problemy swojej grupy docelowej. Dobrze wykonana treść bohatera ma bezpośredni wpływ na wizerunek Twojej marki, ponieważ zostaniesz pozytywnie i na długo zapamiętany.
Zabawne posty z obrazkami i tekstem sprawdzają się w sektorze B2C. Przyciągasz uwagę w kanale za pomocą znaczących i ekscytujących zdjęć. W tekście przekazujesz informacje i zwracasz się do użytkownika w ukierunkowany sposób. Pokaż w mediach społecznościowych:
Autentyczność i osobowość nie tylko sprawiają, że można Cię polubić, ale także wpływają na Twój wizerunek. Bo w dzisiejszych czasach nikt nie chce kupować od anonimowej firmy.
Xing i LinkedIn to najgorętsze platformy mediów społecznościowych w sektorze B2B. Jest wielu potencjalnych klientów i partnerów, którzy chcą poszerzyć swoją sieć. Obowiązuje tu następujący wymóg: firmy nie powinny być anonimowe, jeśli chodzi o ewentualną współpracę. Dlatego powinieneś prezentować się profesjonalnie i osobiście, mając znaczący profil na obu platformach. Wyróżnienie się z głównego nurtu jest tutaj najważniejsze.Zaprezentuj się w tekście i na obrazach w taki sposób, aby Twoja wiedza była przekonująca na pierwszy rzut oka. Możesz także skorzystać z możliwości udostępniania linków, publikowania specjalistycznych artykułów i uczestniczenia w grupach branżowych. W ten sposób udowadniasz swoją wiarygodność i podkreślasz swoją wiedzę ekspercką.
Podobnie jak w przypadku każdej miary, zawartość może być czynnikiem sukcesu obrazu tylko wtedy, gdy monitorujesz wydajność swoich miar. Z jednej strony zapobiegasz, by twoje wysiłki zmierzały w złym kierunku. Z drugiej strony zawsze możesz dokonać zmian i dowiedzieć się od nich, jakie rodzaje treści są skuteczne wśród użytkowników. Możesz regularnie sprawdzać te wskaźniki wydajności:
Treści informacyjne na stronie internetowej | Treści bohaterów na stronie | Media społecznościowe B2C | Media społecznościowe B2B |
rankingi słów kluczowych | rankingi słów kluczowych | Interakcje, takie jak polubienia i udostępnienia treści | Interakcje, takie jak polubienia i udostępnienia treści |
czas oczekiwania | czas oczekiwania | Uwagi | Uwagi |
Współczynnik odrzuceń | linki zwrotne | Reakcje na historie | reakcje na posty |
współczynnik klikalności | numery pobierania | Wyświetlenia profilu | Wyświetlenia profilu |
To tylko wybór najważniejszych kluczowych postaci. Które z nich są dla Ciebie szczególnie ważne i czy możesz potrzebować dodatkowych kluczowych danych, zależy od następujących czynników:
Różne narzędzia pomagają określić wskaźniki, na przykład narzędzia wydajności poszczególnych usług mediów społecznościowych. Jeśli potrzebujesz tylko wartości dla siebie, często wystarczy prosta lista w Excelu. Jeśli musisz raportować wartości przełożonym, członkom zarządu lub dyrektorom zarządzającym, dobrym pomysłem jest dashboard zarządczy.
Copyright © 2011 - 2022 DoSieci.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.